The Wendish Research Exchange
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version  
Author: Subject: 092.570 Barthel to Kilian [CHI, Serbin Collection] 30 Apr
mersiowsky
Super Administrator
*********




Posts: 2215
Registered: 2-13-2011
Member Is Offline


[*] posted on 5-31-2015 at 03:04 PM
092.570 Barthel to Kilian [CHI, Serbin Collection] 30 Apr


St. Louis, MO, April 30, 1867

To Pastor Kilian, Serbin, TX

Honorable Pastor!

I received your letter of last month but only the day before yesterday. I am surprised it reached me after such a long time.I very much regret that you have to suffer because of this delay. I imagine, you are looking forward to the arrival of the ordered books. I put them in the mail today to the address you listed. I hope you will receive them soon. The bill is enclosed.

Sincerely,
M. C. Barthel

P. S. A few days ago I received 100 gold coins from H. Hohorst & Co. which I credited to your account inclusive the premium of 34 coins.

[Side note: M. C. Barthel was the first manager of Concordia Publishing House. Translated by Margot Hendricks]


St. Louis Apr. 30. 67

Herrn Pastor J. Kilian.
Serbin.

Geehrter Herr Pastor!

Ihren lieben Brief vom l. vorg. M. habe ich erhalten, aber leider erst vorgestern, und [es] wundert mich nur, dß derselben trotz seines langen Ausbleibens endlich doch noch in meine Hände gelangt ist, und was mir am meisten leid thut, ist, dß Sie darunter leiden mußten, denn mit welcher Sehnsucht Sie der Ankunft der bestellten Bücher entgegensehen, kann ich mir wol denken. Dieselben sind heute unter der von Ihnen aufgegebenen Adr. an Sie abgegangen und [ich] wünsche Ihnen baldigen Empfang, die Rechnung darüber liegt beigeschloßen.

Hochachtungsvoll
Ihr M. C. Barthel

P.S. Vor einigen Tagen erhielt ich 100.- Gold durch die Herren H. Hohorst u. Co., die ich Ihnen incl. des Premiums 34,- creditirt habe.

[Transliterated by Christian Symmank]

Letter 92.57 30 Apr 1867.50.jpg - 358kB


View user's profile View All Posts By User

  Go To Top

Powered by XMB 1.9.12
XMB Forum Software © 2001-2021 The XMB Group