The Wendish Research Exchange
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version  
Author: Subject: 137.457 Kilian to Hermann [TWHS, Blasig Collection] 26 Nov 1877
mersiowsky
Super Administrator
*********




Posts: 2215
Registered: 2-13-2011
Member Is Offline


[*] posted on 9-1-2015 at 08:26 AM
137.457 Kilian to Hermann [TWHS, Blasig Collection] 26 Nov 1877


Serbin 26 November 1877.
To Hermann Theodore Kilian, Fort Wayne

Beloved Hermann,

I have received your letter of October 25 and your dispatch has set my mind at peace.

But I have been supported by it that the $50 exchange note, which I ordered for you through merchant Kessel in Galveston did not arrive in Fort Wayne. I personally extended the request to Mrs. Kessel on October 16. But she did not write to Galveston until November 1. Socke & Wilkens then wrote here that the note was secured on November 5. I read the letter from Galveston myself. And yet no receipt has been received from Director Hansen. What should I now think? Mrs. Kessel has again written to Galveston.

As soon as you have answered my letter, I will send a money order for you to Director Hansen, if the note which was ordered has not arrived in the meantime. Speak with the director about this matter.

We are all in good health and we greet you and the director heartily. With that I remain in the Lord.

Your loving father,
Johann Kilian, P.

[GRN]



Serbin am 26sten November 1877.
An Hermann Theodor Kilian, Fort Wayne

Geliebter Hermann!

Deinen Brief vom 25sten October habe ich erhalten und bin zufrieden gestellt durch deine Nachrichten.

Aber ich bin verstimmt dadurch, daß der 50 Dollar Wechsel, den ich für dich durch den Kaufmann Kessel in Galveston bestellen ließ nicht angekommen ist in Fort Wayne. Am 16ten October richtete ich persönlich die Bitte an Frau Kessel. Aber erst am 1 November schrieb sie nach Galveston. Socke & Wilkens haben dann hieher geschrieben, daß am 5ten November der Wechsel besorgt sei. Ich habe den Brief aus Galveston selbst gelesen. Und doch kommt nun keine Empfangs Bescheinigung vom Herrn Director Hanser. Was soll ich nun denken? Die Frau Kessel hat nun wieder nach Galveston geschrieben.

Sobald Du mir auf diesen Brief geantwortet haben wirst, will ich eine Money Order für Dich an Herrn Director Hanser senden, wenn der bestellte Wechsel nicht indessen angekommen sollte. Sprich mit dem Herrn Director über diese Angelegenheit.

Wir sind allesammt noch wohl und grüßen Dich u Den Herrn Director herzlich. Damit verbleibe ich im Herrn.

Dein Dich liebender Vater
Johann Kilian, P

[GRN]

137.457 Kilian to Hermann Kilian.80.jpg - 212kB
View user's profile View All Posts By User

  Go To Top

Powered by XMB 1.9.12
XMB Forum Software © 2001-2021 The XMB Group