The Wendish Research Exchange
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version  
Author: Subject: 117.700 Kilian to August Miertschin, [CHI, Serbin Collection] 30 Jun 1872
mersiowsky
Super Administrator
*********




Posts: 2215
Registered: 2-13-2011
Member Is Offline


[*] posted on 8-7-2015 at 04:44 PM
117.700 Kilian to August Miertschin, [CHI, Serbin Collection] 30 Jun 1872


To the President of the Congregation, August Miertschin

Dear President!

For the reconciliation of the conflict between me and Teinert, I had an initial talk with him on June 23. But because of the separation of a part of the present Church School Association of St. Paul, and because of his now more than 13 week abandonment of playing the organ, the whole St. Paul congregation is involved in this matter. So, I wish that all congregation members who still have something to say against Teinert would say it now and hereafter remain silent. I request of you now, in my stead, to lead the business of the Church Council, and to excuse my absence. I will have my final talk with Teinert in the presence of my son, Gerhard, as soon as he arrives from Addison.

Serbin, the St.Paul parsonage, June 30,1872.
Johann Kilian, Pastor

Note: Whether the Church Council still considers Carl Teinert to be member of the church or not, it is evident that he brought up his complaint. So may the purpose of the Church Council meeting so far be achieved, that any future complaints can be rejected.
J.Kilian, Pastor

[Ed Bernthal]


An den Gemeindepräsidenten August Miertschin

Lieber Präsident!

Zur Ausgleichung des Zwiespaltes zwischen mir und Teinert habe ich am 23sten Juni eine einleitende Unterredung mit ihm gehalten. Da aber durch die Abtrennung eines Theiles der bisherigen Schulgemeinde zu St.Paul und durch die nunmehre 13 wochentliche Aussitzung des Orgelspiels die ganze Gemeinde zu St.Paul verflochten ist, so wünsche ich, das alle Gemeindeglieder die noch etwas gegen Teinert zu sagen haben, das heute thun und hernach schweigen. Ich beantrage Sie nun, an meiner Stadt, die Verhandlungen zu leiten und mich wegen meiner Nichsbewohnung zu entschuldigen. Meine Schluslunterredung mit Teinert werde ich in Gegenwart meines Sohn Gerhard halten so bald derselbe von Addison angekommen sein wird.

Serbin, Pastorat zu St.Paul, am 30sten Juni 1872
Johann Kilian, P.

Anmerkung. Obwohl von dem Gemeinderath weder Carl Teinert noch ein Gemeindeglied, das eine Klage vorgebracht hätten erschien so ist doch der Zweck der Gemeinderathssitzung in so far erreicht, als nun allentwegen fernerer Klagen abgewiesen werden koennen.

J. Kilian, P.

1872.6 Letter 30 Jun 1872.25.jpg - 164kB
View user's profile View All Posts By User

  Go To Top

Powered by XMB 1.9.12
XMB Forum Software © 2001-2021 The XMB Group