The Wendish Research Exchange
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version  
Author: Subject: 109.900 Braun to Kilian [CHI, Serbin Collection] 9 Jan 1870
mersiowsky
Super Administrator
*********




Posts: 2215
Registered: 2-13-2011
Member Is Offline


[*] posted on 7-28-2015 at 11:34 PM
109.900 Braun to Kilian [CHI, Serbin Collection] 9 Jan 1870


Houston 9th January 1870

Honorable Johann Kilian
Serbin, TX

I wish you and your congregation a huge amount of godly peace, unity and harmony for the New Year. Today I report to you the following:

Since my last writing I have made several trips because of your organ. Finally I have notarized power of attorney, sent it to Galveston, but did not receive an answer until yesterday, when I decided to complain. Then I was told that your organ has been placed on the steamship Houstonian in the harbor of Houston.

The storage fee in Bremen, Germany, sea freight, and import tax in Galveston comes to $113.35 in greenbacks or currency. The charges have to be paid here with the attached bills. Would you not like to come down and help pick up the organ? I would be happy to see you.

I had a severe cold over Christmas. I and my family are well now. We send our greetings to you and your family.

My wife sends cordial regards and hopes you will visit soon.

Your humble C. Braun, Pastor

Pastor Zimmermann will visit in a few days.

Mr. Kappler has eaten my butter or forgotten it.

[Translated by Margot Hendricks]



Houston Jan 9ten 1870

Ehrwürdiger Johann Kilian
Serbin, TX

Ein überaus reiches Mass des göttlichen Friedens, der Einigkeit und der Eintracht Ihnen und besonders Ihrer Gemeinde zum Neuen Jahr wünschend, mache ich ergebenst folgende Mitteilung:

Seit meines letzten Schreibens lief ich verschiedene Wege wegen Ihrer Orgel. Endlich werde ich um Vollmacht ersucht, fand diese vom Notar anerkannt, sandte sieselber nach Galveston, erhielt jedoch keine Antwort bis gestern, als ich mich entschloss, Krach zu machen. Dann erhielt ich die Mitteilung, dass Ihre Orgel schon am Freitag auf dem Houstoner Dampfschiff liegt und nun sicher hier in Houston liegt.

Das Lagergeld in Bremen, Deutschland, Seefracht, Einfuhrzoll Stamp Revenue Commission in Galveston, und so weiter. Alles zusammen kostet $113.35 in Greenbacks oder currency. Die Kosten sind hier gegen Quittung zahlbar mit den beigefügten Rechnungen. Wollen Sie nicht herunterkommen und das Ding helfen abzuholen? Es würde mich freuen, Sie hier zu sehen.

Hatte mich sehr erkältet über Weihnachten. Bin aber samt Familie nun gesund und grüsse Ihre Frau Gemahlin samt Familie.

Recht herzlich lässt meine Frau ausser-ordentlich grüssen und bittet um baldigen Besuch.

Ihr ergebener C. Braun, Pastor

Pastor Zimmermann will mich dieser Tage besuchen.

Herr Kappler hat meine Butter gegessen oder vergessen.

[Transliterated by Margot Hendricks]

Letter 109.9.1 9 Jan 1870.25.jpg - 183kB

Letter 109.9.2 9 Jan 1870.25.jpg - 163kB
View user's profile View All Posts By User

  Go To Top

Powered by XMB 1.9.12
XMB Forum Software © 2001-2021 The XMB Group