The Wendish Research Exchange
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version  
Author: Subject: 092.910 Lehnigk to Kilian [CHI, Serbin Collection] 3 Dec 1867
mersiowsky
Super Administrator
*********




Posts: 2215
Registered: 2-13-2011
Member Is Offline


[*] posted on 5-31-2015 at 09:14 PM
092.910 Lehnigk to Kilian [CHI, Serbin Collection] 3 Dec 1867


Frona, Perry County, MO.
December 3, 1867

Reverend, Dear Pastor!

Your worthy (writing) from November 1st of this year I have received on the 15th of the same month. The letter from Mr. Dube has not yet been received; but I await it with each mail. My things from Texas I have just received after your dear letter through Heinicke and Estel [a St. Louis company]. I thank you again that you have helped me out. The freight to St. Louis cost only $8.90. I kindly asked Mr. Mertink to send me the church periodicals, which you received for me; the same would be so good as to send me the same without postage. As to my health it goes again somewhat better with God’s help; I also hope that your wife is well again. Greet her and your children many times for me.

God’s grace, peace and blessing be with you, your family, your congregation and with you.

Your small fellow brother in Christ,
G. Lehnigk

[Comment by Kilian:]
This letter was received on March 11, 1868
J. K.

[Translated by H. Melvin Symmank]


Frohna, Perry Co., Mo.,
den 3ten December 1867.

Ehrwürdiger,
Geehrter Herr Pastor!

Ihr Werthes [Schreiben] vom1sten November d. J. habe ich am 15ten desselben Monats erhalten. Der Brief von Herrn Dube ist noch nicht eingetroffen; ich erwarte ihn aber mit jeder Post. Meine Sachen aus Texas habe ich gleich nach Empfang Ihres l. Briefes durch Heinicke und Estel richtig erhalten. Ich danke Ihnen nochmals, daß Sie Alles so gut besorgt haben. Die Fracht kostet bis St. Louis nur 8$ 90¢. Die kirchlichen Zeitschriften, die Sie für mich empfangen haben, bitte ich an Herrn Mertink abzugeben; derselbe möchte so gut sein und mir dieselben unfrankirt zuschicken.

Mit meiner Gesundheit geht es jetzt mit Gottes Hülfe wieder etwas besser; ich hoffe, daß auch Ihre liebe Frau wieder gesund ist. Grüßen Sie dieselbe und Ihre Kinder vielmals von mir.

Gottes Gnade, Friede und Segen sei mit Ihnen, Ihrer Familie, Ihrer Gemeinde und mit

Ihrem
geringen Mitbruder in Chr.
G. Lehnigk

[Comment by Kilian:]
Dieser Brief wurde erwiedert am 11 März 1868.
J. K.

[Transliterated by Christian Symmank]

Letter 92.91 3 Dec 1867.50.jpg - 235kB

View user's profile View All Posts By User

  Go To Top

Powered by XMB 1.9.12
XMB Forum Software © 2001-2021 The XMB Group